جو بایدن در کاخ سفید: آغاز فصلی نو در رابطه آمریکا با جهان
نوشته شده توسط : روح الله باقری

بین‌المللی از دولت جدید آمریکا بسیار زیاد است. متحدان غربی آمریکا به آن امید بسته‌اند که بایدن بتواند پس از ترک دونالد ترامپ از کاخ سفید، بار دیگر شرایط را برای مناسباتی دوستانه و گسترده فراهم سازد.

سایت "تاگس‌شاو" وابسته به شبکه یک تلویزیون آلمان پس از انجام مراسم تحلیف و شروع رسمی کار جو بایدن در مقام ریاست جمهوری آمریکا با انتشار گزارشی به واکنش‌ها و انتظارات بین‌المللی از او پرداخته است.

پیروزی خرد

شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا شروع زمامداری بایدن را "بازگشت خرد" به سیاست آمریکا دانسته و نسبت به بهبود و گسترش مناسبات بین اتحادیه اروپا و آمریکا ابراز امیدواری کرده است.

دیوید ساسولی، رئیس پارلمان اروپا نیز شروع زمامداری جو بایدن را سرآغاز فصلی جدید در مناسبات آمریکا و اروپا دانسته است. او در بیانیه‌ای که در همین رابطه منتشر کرده، گفته است: «جهان به مناسبات گسترده و اتحاد قوی بین اروپا و آمریکا نیاز دارد.»

 واکنش ترامپ به احتمال استیضاح مجدد: کاملا مضحک است و خشم زیادی بر می‌انگیزد

 ساسولی گفته است که مشکلات جهان و از آن جمله تغییرات اقلیمی و گذار جهان تکنیک به فن‌آوری دیجیتال و مقابله با شکاف‌های اجتماعی و بی‌عدالتی تنها از طریق یک همکاری گسترده قابل رفع شدن هستند.

رئیس پارلمان اروپا از جو بایدن دعوت کرده است که به اروپا آمده و با شرکت در پارلمان اروپا برای نمایندگان سخنرانی کند.

نقش آمریکا در ناتو

ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" نیز شروع دوره زمامداری جو بایدن در آمریکا را سرآغاز فصل جدیدی در این پیمان دانسته است.

استولتنبرگ در بیانیه تبریک خود نوشته است: «رهبری کشور آمریکا برای همکاری ما در عرصه حمایت از دموکراسی، ارزش‌های مشترک‌مان و نظم قانون‌مند جهان غیرقابل چشم‌پوشی است.»

دبیرکل ناتو از همکاری با رئیس جمهوری جدید آمریکا ابراز خرسندی کرده و گفته مایل است شرکت او را در نشست عالی سران و رهبران کشورهای عضو این پیمان در سال جاری به بروکسل خوش‌آمد بگوید.

استولتنبرگ همچنین گفته است که از منظر سیاست‌های امنیتی، پیامدهای ناشی از برآمد چین و همچنین تهدید‌های مرتبط به تروریسم بین‌المللی و نقش روسیه در جهان محورهای اصلی فعالیت ناتو را در سال‌های پیش‌رو رقم می‌زنند.

"فائق آمدن بر چالش‌های بزرگ این روزگار"

فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان نیز با ارسال یک پیام ویدیویی شروع رسمی کار بایدن را به او تبریک گفته و از این روز به عنوان "یک روز خوب برای دموکراسی" یاد کرده است.

جابه‌جایی در هرم قدرت آمریکا راه را برای امید بستن سیاستمداران آلمان هموار ساخته است. سیاستمداران آلمان نیز پایان دوره زمامداری دونالد ترامپ را شانسی برای بهبودی مناسبات آمریکا و اروپا و همچنین گسترش همکاری‌های بین‌المللی می‌دانند.




:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: